skyd.dk - Vi åbner lidt mere

Se nyhedsbrev online

ks logo 90

 

Kjøbenhavns Skytteforening

Koncentration, præcision og tradition siden 1862. 
 
   

Vi åbner lidt mere

  • Nye COVID19-retningslinjer på hjemmesiden
  • Vi åbner for lånevåben - Pistol og .22 riffel ungdom
  • Om udstyr
  • Bestyrelsen har konstitueret sig
  • Der er komemt forklæder i renserummet
  • Nyt AV-udstyr i SKAKhuset
 
 
   

Kære Gæst

Vi åbner lidt mere – nu for skytter uden eget våben

Vi føler os nu klar til at åbne for mere skydning således at en del af vores medlemmer, der plejer at låne et foreningsvåben, nu kan komme til at skyde igen. Vi har prioriteret ungdom på riffel, samt pistolskytter generelt.

Vores COVID19-retningslinjer på hjemmesiden er opdateret i overensstemmelse hermed. Du skal til enhver tid være bekendt med den nyeste udgave af disse retningslinjer.Der er lidt forskellige regler for Pistol og Riffel


Pistol

De vigtigste regler er
  • Det er banekommandøren, der bestemmer på banerne – ubetinget. Hans eller hendes anvisninger skal følges.
  • Der må være 11 personer pr baneafsnit; 10 skytter og en Skydeleder / Banekommandør
  • Der er mulighed for at skyde med foreningsvåben onsdag fra kl 17.30 til 20 og lørdag fra kl 13 til 16 og kun på disse tidspunkter.
  • Banetiderne fremgår af reservationsarket som du finder her – reservation sker efter ”først til mølle”.
  • Der er ikke mulighed for andre skydetider, og hvis du kommer for sent, kan din reservation, være givet til en anden skytte.
  • Et våben må kun betjenes af én skytte på en skydedag, herefter kommer våbenet i karantæne i 72 timer (3 døgn) før det må bruges igen.
  • Du skal selv medbringe høreværn og skydebriller.
  • Du må ikke selv tage et våben, men skal vente på at det bliver udleveret og lånet er registreret.
  • Du må ikke forlade baneafsnittet før banekommandøren har givet dig lov.
  • Ammunition kan købes i SKAKhuset en halv time før skydetid. Betaling modtages KUN med MobilePay. ”Kredit gives først i morgen”.


Riffel, kort

Nedenstående gælder kun for børn og juniorer. Vi har desværre for nuværende ikke plads til voksenskytter, der ønsker at anvende foreningsvåben (.22 kort-distancerifler).

  • Alle rifler og alt foreningsudstyr tilknyttes én skytte, og riflen opbevares i et foderal med navn. Vi vil gerne opfordre til at du anskaffer dit eget udstyr. Se mere senere om køb af udstyr.
  • Udstyr der lånes af foreningen kan tages med hjem og medbringes til hver træning.
  • Ammunition udleveres under træningen, og er gratis for ungdom.Riffel opstart - ungdom

I sommerperioden, juli og første halvdel af august, står Henrik Vorborg for ungdoms-træningen på mandage fra kl 17 – 20. Fra ca midten af august fortsætter Michael Lykke træningen sammen med Henrik.

I har selvfølgelig styrke- og konditionstrænet under hele nedlukningen så her behøver vi ikke at starte forfra. Eller?

Michael og Henrik vil kontakte jer hurtigst muligt, eller I kan selv kontakte Michael på hans sædvanlige telefonnr., hvis I vil vide mere. Henrik vil muligvis tilbyde træning på andre dage i juli også. Det er noget I aftaler direkte med ham.

Vi kan desværre ikke tilbyde forældre eller søskende ophold på baneafsnittene i forbindelse med træningen. Vi kan anbefale at gå eller cykle en tur i området i stedet – der er meget dejlig natur at kigge på i nærheden. Se mere på https://naturstyrelsen.dk/naturoplevelser/naturguider/kalvebod-faelled/

Den første gang vil der være en del praktisk vi skal ordne med fordeling af rifler mv., men ellers er vi klar til at komme i gang.

Udstyr – generelt

For både riffel- og pistolskytter gælder der, at vi får et lager af varer hjem fra Århus Skytteudstyr som vi sælger i kommission i de kommende uger på åbningsdagene; mandag fra kl 16.30, onsdag fra kl 17 og lørdag fra kl 12. Der kommer nærmere besked når vi er klar.

Salget foregår i SKAKhuset.

Priserne er som følger (forventet, det er ikke endeligt aftalt med firmaet)

  • Skydejakke børn/junior: Foreningen yder et tilskud på 500kr og jakken skal leveres tilbage når du vokser ud af den. Pris ca. 300 - 700 kr. efter tilskud.
  • Høreværn i god kvalitet: ca. 200kr (lad være med at gå i Harald Nyborg – du kan ikke regne med at høreværk herfra er egnede til skydning)
  • Rem alm (blå) eller links (grøn): ca. 375 kr.
  • Håndstop: ca. 125 kr.
  • Handske: ca. 225 kr.

Vi regner med at kunne gentage dette når vintersæsonen starter.

 

Bestyrelsen har – endelig – konstitueret sig

I tirsdags lykkedes det endelig bestyrelsen at blive samlet og konstituere sig som følger

  • Formand - Jeanie Majbred (valgt på generalforsamlingen)
  • Næstformand – Allan West, referent (og bespisning af bestyrelsen)
  • Kasserer – Jesper Michelsen (er også webmaster/IT-chef)

Disse tre udgør bestyrelsens forretningsudvalg som mødes relativt ofte for at drøfte og håndtere løbende og akutte sager

  • Bestyrelsesmedlem – Ken Dorn Hansen, ansvar for pistolafdelingen
  • Bestyrelsesmedlem – Stig Munkholm, ansvar for Terrænafdelingen
  • Bestyrelsesmedlem - Lars Michael Jensen, ansvar for uddannelse
  • Bestyrelsesmedlem - Claus Bagger Hansen, ansvar for langdistance og våbenkontrol
  • Suppleant – Coskun Thino Atkas.

Bestyrelsen kan som altid kontaktes via hjemmesiden og man kan se et vellignende portræt af bestyrelsesmedlemmerne her

Vi får et travlt efterår da en række opgaver presser sig på, bl.a. et nyt medlemssystem fra Zakobo og en generel digitalisering af foreningen.

Men du er altid velkommen til at tage fat i os i SKAKhuset med ros og ris – og ideer til aktiviteter.

Og du er endnu mere velkommen til at påtage dig en opgave; rense et våben, feje gulv, bistå med oprydning, være hjælpetræner mv. Det står hverken i grundloven eller i stjernerne, at det er bestyrelsen, der skal lave det hele.

 

Forklæder i renserummet

Vi har indkøbt forklæder med navn og logo til brug i renserummet.

På billedet ser du Claus vejlede Henrik i rensning af en riffel, mens formanden ser til i baggrunden. 

renserum

 

Nyt AV-udstyr i SKAKhusets mødelokale

Projektoren i loftet er udskiftet med et 86” LED TV og der er sat ekstra højttalere samt to whiteboard op på bagvæggen. Vi har hermed fået en kraftig opgradering af vores undervisnings- og mødefaciliteter i huset.

Derudover har foreningen indkøbt en laser farveprinter og kopimaskine, der er placeret på foreningens kontor.

Internettet i SKAKhuset er også blevet opgraderet.Første gang det hele blev taget officielt i brug var i weekenden den 20.- 21. juni, hvor der blev afholdt et velbesøgt genladekursus.

undervisning

Underviseren var begejstret over de nye muligheder omend starten var lidt svær. 

SKAKhuset har i øvrigt sin egen hjemmeside https://skakhuset.skyd.dk/ med husorden, priser mv. - og mulighed for at forespørge om reservation af lokalerne. 

 

Med venlig hilsen - og god sommer

Bestyrelsen  

 

 
www.skyd.dk | Kontakt | Facebook
--